دانلود اقدام پژوهی معلمان

انواع اقدام پژوهی از کلیه مقاطع تحصیلی

دانلود اقدام پژوهی معلمان

انواع اقدام پژوهی از کلیه مقاطع تحصیلی


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کیفیت برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان آموزشگاه را افزایش دهم؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 19 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده :

عزم جدی در تعلیم  و تربیت فرزندان لازمه تربیت نسلی کوشا و متعهد است به همین منظور باید روابط و تعامل موثر خانه و مدرسه با همه عوامل موثر بر تعلیم و تربیت دانش آموزان بسط و گسترش یابد تا میان آنها  و جامعه ارتباط معنوی و پیوند هدفمند به وجود آید بنا بر این درک عوامل معنوی و همکاری همه جانبه میان محیط های متعامل و تاثیر گذار در تربیت صحیح فرزندان امری ضروری است ، همدلی و تعامل موثر میان دو کانون اصلی تعلیم و تربیت یعنی خانواده و مدرسه در ایجاد هماهنگی ، اتخاذ رویه های یکسان و تسهیل در تعلیم و تربیت دانش آموزان حائز  اهمیت است .

در همین راستا هدف اقدام پژوهی حاضر با موضوع چگونه توانستم کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی  دانش آموزان  آموزشگاه اقبال روستای ازنهری شهرستان نهاوند  را افزایش دهم؟بر مبنای ایجاد تنوع در فرصتهای تربیتی و ارائه خدمات آموزشی متناسب با مصالح جامعه ، نیازها و علایق دانش آموزان در راستای شکوفایی استعدادهای آنها و توجه کافی به شرایط جسمی و روحی آ ن ها که جزء هدفهای عملیاتی و راهکارهای آن در سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی و تعامل موثر بین روشهای آموزشی  و تربیتی خانه و مدرسه از طریق پیاده نمودن طرح هایی چون جایگزین کردن روشهای نوین آموزشی به جای سنتی  و برقراری ارتباط موثر معلمان با اولیا در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی  همچون طرح کیف در مدرسه، صبحانه در مدرسه و پر کردن مطلوب و موثر اوقات حضور دانش آموز در مدرسه از طریق ایجاد فضایی شاد و پر محتوا در جهت شکوفایی استعدادها و تامین نیاز های روحی در کنار نیازهای جسمی آنها بود .

گرد آوری شواهد یک

طی بررسی هایی که در همان روزهای اول سال تحصیلی در امور مدرسه به عمل آوردم و پس از مشورت با همکاران متوجه شدم که کیفیت برنامه های مدرسه از آموزش گرفته تا فعالیت های غیر درسی و پرورشی دانش آموزان از انجام و خلاقیت شور و شکوفایی لازم برخوردار نیست ، یا ساعات فوق برنامه های دانش آموزان بیهوده تلف می شد و دانش آموزان  ساعات حضور خود را در مدرسه آن طوری  که باید مفید و موثر بگذرانند ،نمی گذرانند.

همچنین چون در سال های گذشته نیز روش ها و راهکار هایی را در جهت بهبود کیفیت مسائل آموزشی انجام داده بودیم و در اکثر موارد به نتیجه رسیده بود در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم مسائل و مشکلات را به صورت دقیق تری بر رسی کرده و برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه آنها را ریشه کن کنم که پس از بررسی های لازم و مشورت با همکاران و دیگر کارکنان آنها را شناسایی نمودم .

از جمله مسائل موجود در مدرسه :

1 آشنا نبودن خانواده ها با روش های جدید آموزشی تحصیلی به فرزندان

2 عدم استفاده بهینه از روشهای نوین تدریس

3 سنگین بودن تکالیف دانش آموزان

4 انجام تکلیف شب و مشکلات به دنبال آن

5 فعال نبودن فراگیران درجریان آموزش

6 همراه نبودن اولیا در جریان آموزش

7 حضور کم رنگ دانش آموزان در برنامه های پرورشی مدرسه که از ارکان مهم بود و فرصتی بسیار مناسب جهت شکوفایی استعدادهای فطری آنها بود.(شرکت در طرح های قرآنی ، شرکت در نماز جماعت و اعیاد و مناسبتها و مسابقات  به عناوین مختلف و ...)

4 شناسایی مهمترین عوامل موثر در ایجاد مسئله :

1 ادامه شیوه سنتی بردن تکالیف سنگین از مدرسه به خانه و از خانه به مدرسه و سختی های آن که از نظر جسمی و روحی بر دانش دانش آموزان  تاثیر گذار است و به دلیل عدم هماهنگی بین آموزش های خانه و مدرسه عدم رسیدگی صحیح به تکالیف دانش آموزان اتفاق می افتد.

2 با توجه به پیچیدگی دنیای امروز با مشغله های فراوان که خانواده ها را در گیر خودش کرده بهانه ای شده است که پدر و مادر ها آن طور که باید فرصت کافی را برای رسیدگی به امور تحصیلی و تربیتی فرزندان خود اختصاص ندهند و برای فرار از این مسئله تمامی مسئولیت آن بر دوش مدرسه می گذارند و این کنار کشیدن در مدرسه ما نیز خود را نشان می داد.

3 یکی از عمده دلایلی که بچه ها بدون خوردن صبحانه کامل به مدرسه  می آیند ، بی میلی و بی اشتهایی آن ها  در ساعات اولیه صبح و یا کمبود وقت و استرس برای آماده شدن بچه ها برای به موقع رسیدن به مدرسه و اولیا جهت رفتن به سر کار است که باعث می شود به علت این عدم برنامه ریزی صحیح صبحانه یا کامل صرف نشود و یا اصلا خورده نشود.

4 یکی از مسایلی هم که بنده در برنامه ریزی کلاسها ابتدای سال تحصیلی و با توجه به برنامه ی کلاس ها در سال قبل به آن پی بردم این بود که کلاسها آن طور که باید بر اساس استعدادها و علایق  دانش آموزان برنامه ریزی شده بودند و بچه ها شور و اشتیاق خود و انگیزه ی لازم و کافی در کلاس ها فعالیت نمی کردند که نتیجه ی آن را در فعالیتهای پرورشی و مناسبتها ی مدرسه با حضور و مشارکت کمرنگ آنها در این فعالیتها شاهد بودیم و این یعنی بلا استفاده ماندن بهترین سرمایه ها یعنی استعدادهای شکوفا نشده...


جهت دانلود کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی